KČT, odbor Říčany

Oficiální stránky Klubu českých turistů, odbor Říčany

Přhlásit se:

Na tyto stránky se může přihlásit jakýkoliv člen KČT Říčany a pomoci s tvorbou obsahu. Pokud neznáte své přihlašovací údaje napište nám na náš email: kontakty

K pramenům Rokytky, pochod Františka Znamenáčka

Datum konání: 18. 4. 2015 - 18. 4. 2015

v čase: 7.00 - 18.00

Vedoucí akce:

Základní škola Říčany,

Bezručova 94/19, Říčany,

K pramenům Rokytky, pochod Františka Znamenáčka

Přijďte se podívat se do míst, kde vyvěrají prameny Rokytky a její přítoky. Kde si voda razí cestu kamenitým korytem radošovického údolí a spěchá dále ku Praze. Čistá voda dala podnět k vybudovaní koupališť v tomto klidném údolí. Náročnější turisty zavedeme do Voděradských bučin, na Ondřejovskou hvězdárnu, Mnichovic a říčanských lesů.
Na pochod se vydáte od základní školy v Bezručově ulici,  nad nádražím ČD v Říčanech – na start po ČTZ.

Trasy pochodu

• K prameni u Tehova

TP-M-R-8Od startu vyjdeme doprava Bezručovou ulicí a hned na první křižovatce doprava do ulice K nádraží. Tady se napojíme na zelenou turistickou značku, opatrně na přechodu přejdeme frekventovanou Černokosteleckou ulici a pokračujeme po zelené značce až ke koupališti Na Jurečku. Na parkovišti před koupalištěm u dřevěné tabule začíná Naučná stezka Říčansko. Po ní jdeme ( nejprve společně se zelenou tur. značkou ) kolem restaurace Na Jurečku, pokračujeme lesní cestou podél koupaliště, dále údolím Rokytky. Míjíme tenisové kurty, fotbalové hřiště a pokračujeme lesnatým údolím proti proudu Rokytky. Míjíme staré dávno opuštěné kamenolomy, v korytě Rokytky vidíme velké balvany a dojdeme k hlavní silnici Praha – Kutná Hora. Silnici podejdeme tunýlkem, kterým protéká Rokytka. Pokračujeme stále po NS Říčansko až se napojíme na cestu s modrou turistickou značkou. Po cestě společně s modrou značkou se dáme doprava a pokračujeme až k rozcestí Říčanský les. Zde odbočíme doleva po zelené (opustíme značení NS) a dojdeme ke KONTROLE v dřevěném altánu. Pokračujeme dál po zelené značce až k odbočce k prameni Rokytky u Tehova. Dojdeme k prameni. Od pramene se vrátíme zpět po zelené k altánu, mineme kontrolu a pokračujeme k rozcestí Říčanský les. Na rozcestí pokračujeme přímo, stále po zelené značce směr Říčany autobus. Vyjdeme z lesa, procházíme okolo Olivovy dětské léčebny a po chvíli se dostáváme do Bezručovy ulice. POZOR!!! Zelená značka po chvíli odbočuje doprava k autobusové zastávce na Černokostelecké ulici. My však pokračujeme přímo Bezručovou ulicí již bez značení až do cíle pochodu v základní škole.

• K pramenům u Tehova a u Tehovce

TP-M-R-13Jako trasa 8 km až k prameni u Tehova. Od pramene se vrátíme zpět na zelenou tur. značku po které jsme přišli a pokračujeme po ní dál k asfaltové silnici po které se dáme doprava stále po zelené. Na okraji Tehova u silniční cedule Tehov odbočíme vlevo ze silnice, na polní cestu vedoucí kolem koňských výběhů (opustíme zelenou značku). Nyní pokračujeme (bez značení) po této cestě, procházíme pod hrází lesního rybníka, v lese překřížíme lesní silničku se žlutou turistickou značkou a pokračujeme přímo ještě asi 600m (stále bez značení) až ke KONTROLE u pramene Rokytky u Tehovce. Od kontroly se vrátíme zpět na lesní cestu se žlutou tur. značkou a dáme se po žluté doprava. Dojdeme k silniční křižovatce u Vojkova. Tady narazíme na modrou tur. značku, přejdeme pouze přes asfaltovou silnici a pokračujeme po modré až k rozcestí Říčanský les. Odtud vpravo po zelené směr Říčany autobus. Vyjdeme z lesa, procházíme okolo Olivovy dětské léčebny a po chvíli se dostáváme do Bezručovy ulice. POZOR!!! Zelená značka po chvíli odbočuje doprava k autobusové zastávce na Černokostelecké ulici. My však pokračujeme přímo Bezručovou ulicí již bez značení až do cíle pochodu v základní škole.

TP-M-R-16Od startu vyjdeme doprava Bezručovou ulicí a hned na první křižovatce doprava do ulice K nádraží. Tady se napojíme na zelenou turistickou značku, opatrně na přechodu přejdeme frekventovanou Černokosteleckou ulici a pokračujeme po zelené značce až ke koupališti Na Jurečku. Na parkovišti před koupalištěm u dřevěné tabule začíná Naučná stezka Říčansko. Po ní jdeme ( nejprve společně se zelenou tur. značkou ) kolem restaurace Na Jurečku, pokračujeme lesní cestou podél koupaliště, dále údolím Rokytky. Míjíme tenisové kurty, fotbalové hřiště a pokračujeme lesnatým údolím proti proudu Rokytky. Míjíme staré dávno opuštěné kamenolomy, v korytě Rokytky vidíme velké balvany a dojdeme k hlavní silnici Praha – Kutná Hora. Silnici podejdeme tunýlkem, kterým protéká Rokytka. Pokračujeme stále po NS Říčansko až se napojíme na cestu s modrou turistickou značkou. Po cestě společně s modrou značkou se dáme doprava a pokračujeme až k rozcestí Říčanský les. Zde odbočíme doleva po zelené (opustíme značení NS) a dojdeme ke KONTROLE v dřevěném altánu. Pokračujeme dál po zelené značce až k odbočce k prameni Rokytky u Tehova. Dojdeme k prameni. Od pramene se vrátíme zpět na zelenou tur. značku po které jsme přišli a pokračujeme po ní dál k asfaltové silnici po které se dáme doprava. Na okraji Tehova, u silniční cedule Tehov, odbočíme vlevo na polní cestu vedoucí kolem koňských výběhů (opouštíme zelenou značku ).Pokračujeme po této cestě, (nyní bez značení) procházíme pod hrází lesního rybníka, překřížíme lesní silničku se žlutou turistickou značkou a pokračujeme přímo ještě asi 600m až ke KONTROLE u pramene Rokytky u Tehovce. Od kontroly se vrátíme zpět na cestu se žlutou tur. značkou a dáme se po žluté doleva až dojdeme k rozcestí V Jedlici. Odtud doprava po zelené směr Tehov a dále na rozcestí Říčanský les. Na rozcestí pokračujeme přímo, stále po zelené značce směr Říčany autobus. Vyjdeme z lesa, procházíme okolo Olivovy dětské léčebny a po chvíli se dostáváme do Bezručovy ulice. POZOR!!! Zelená značka po chvíli odbočuje doprava k autobusové zastávce na Černokostelecké ulici. My však pokračujeme přímo Bezručovou ulicí již bez značení až do cíle pochodu v základní škole.

• K pramenům a do Louňovic za kameníky

TP-M-R-24Od startu vyjdeme doprava Bezručovou ulicí a hned na první křižovatce doprava do ulice K nádraží. Tady se napojíme na zelenou turistickou značku, opatrně na přechodu přejdeme frekventovanou Černokosteleckou ulici a pokračujeme po zelené značce až ke koupališti Na Jurečku. Na parkovišti před koupalištěm u dřevěné tabule začíná Naučná stezka Říčansko. Po ní jdeme ( nejprve společně se zelenou tur. značkou ) kolem restaurace Na Jurečku, pokračujeme lesní cestou podél koupaliště, dále údolím Rokytky. Míjíme tenisové kurty, fotbalové hřiště a pokračujeme lesnatým údolím proti proudu Rokytky. Míjíme staré dávno opuštěné kamenolomy, v korytě Rokytky vidíme velké balvany a dojdeme k hlavní silnici Praha – Kutná Hora. Silnici podejdeme tunýlkem, kterým protéká Rokytka. Pokračujeme stále po NS Říčansko až se napojíme na cestu s modrou turistickou značkou. Po cestě společně s modrou značkou se dáme doprava a pokračujeme až k rozcestí Říčanský les. Zde odbočíme doleva po zelené (opustíme značení NS) a dojdeme ke KONTROLE v dřevěném altánu. Pokračujeme dál po zelené značce až k odbočce k prameni Rokytky u Tehova. Dojdeme k prameni. Od pramene se vrátíme zpět na zelenou tur. značku po které jsme přišli a pokračujeme po ní dál k asfaltové silnici po které se dáme doprava. Na okraji Tehova, u silniční cedule Tehov, odbočíme vlevo na polní cestu vedoucí kolem koňských výběhů (opouštíme zelenou značku ).Pokračujeme po této cestě, procházíme pod hrází lesního rybníka, překřížíme lesní silničku se žlutou turistickou značkou a pokračujeme přímo ještě asi 600m až ke KONTROLE u pramene Rokytky u Tehovce. Od kontroly se vrátíme zpět na cestu se žlutou tur. značkou a dáme se po žluté doleva až dojdeme k rozcestí V Jedlici. Na rozcestí se dáme doleva a sledujeme nejprve cyklostezku 0031 pak 0022 až do Louňovic, kde si na návsi prohlédneme malý kamenický skanzen. Odtud se vydáme po modré značce dolů z kopce směr Mukařov. Pokračujeme dále po modré na rozcestí Janovický les, Vojkov hájenka, přejdeme hlavní silnici a pokračujeme po modré na rozcestí Říčanský les. Odtud doprava po zelené značce směr Říčany autobus. Vyjdeme z lesa, procházíme okolo Olivovy dětské léčebny a po chvíli se dostáváme do Bezručovy ulice. POZOR!!! Zelená značka po chvíli odbočuje doprava k autobusové zastávce na Černokostelecké ulici. My však pokračujeme přímo Bezručovou ulicí již bez značení až do cíle pochodu v základní škole.

TP-M-R-37Od startu vyjdeme doprava Bezručovou ulicí a hned na první křižovatce doprava do ulice K nádraží. Tady se napojíme na zelenou turistickou značku, opatrně na přechodu přejdeme frekventovanou Černokosteleckou ulici a pokračujeme po zelené značce až ke koupališti Na Jurečku. Na parkovišti před koupalištěm u dřevěné tabule začíná Naučná stezka Říčansko. Po ní jdeme ( nejprve společně se zelenou tur. značkou ) kolem restaurace Na Jurečku, pokračujeme lesní cestou podél koupaliště, dále údolím Rokytky. Míjíme tenisové kurty, fotbalové hřiště a pokračujeme lesnatým údolím proti proudu Rokytky. Míjíme staré dávno opuštěné kamenolomy, v korytě Rokytky vidíme velké balvany a dojdeme k hlavní silnici Praha – Kutná Hora. Silnici podejdeme tunýlkem, kterým protéká Rokytka. Pokračujeme stále po NS Říčansko až se napojíme na cestu s modrou turistickou značkou. Po cestě společně s modrou značkou se dáme doprava a pokračujeme až k rozcestí Říčanský les. Zde odbočíme doleva po zelené (opustíme značení NS) a dojdeme ke KONTROLE v dřevěném altánu. Pokračujeme dál po zelené značce až k odbočce k prameni Rokytky u Tehova. Dojdeme k prameni. Od pramene se vrátíme zpět na zelenou tur. značku po které jsme přišli a pokračujeme po ní dál k asfaltové silnici po které se dáme doprava. Na okraji Tehova, u silniční cedule Tehov, odbočíme vlevo na polní cestu vedoucí kolem koňských výběhů (opouštíme zelenou značku ).Pokračujeme po této cestě, procházíme pod hrází lesního rybníka, překřížíme lesní silničku se žlutou turistickou značkou a pokračujeme přímo ještě asi 600m až ke KONTROLE u pramene Rokytky u Tehovce. Od kontroly se vrátíme zpět na cestu se žlutou tur. značkou a dáme se po žluté doleva až dojdeme k rozcestí V Jedlici. Tady doleva po zelené Vysoký les, Svojetice, Na převůrce, U mlecích kamenů (v potoce leží rozpracované mlecí kameny), rozcestí Pod Černými Voděrady. KONTROLA. Odtud doleva po červené na rozcestí Černé Voděrady. Zde přejdeme na žlutou Pod kobylou a dál až na rozcestí Voděradské bučiny. Zde odbočíme doleva po modré okolo bývalého lomu Kamenka (odbočka), odkud pochází základní kámen Národního divadla, dále do Louňovic (zde na návsi malý kamenický skanzen). Pokračujeme dále po modré Mukařov, rozcestí Janovický les, Vojkov hájenka, přejdeme hlavní silnici a pokračujeme po modré na rozcestí Říčanský les. Odtud doprava po zelené značce směr Říčany autobus. Vyjdeme z lesa, procházíme okolo Olivovy dětské léčebny a po chvíli se dostáváme do Bezručovy ulice. POZOR!!! Zelená značka po chvíli odbočuje doprava k autobusové zastávce na Černokostelecké ulici. My však pokračujeme přímo Bezručovou ulicí již bez značení až do cíle pochodu v základní škole.

• K pramenům a na Ondřejovskou hvězdárnu

TP-M-R-42Od startu vyjdeme doprava Bezručovou ulicí a hned na první křižovatce doprava do ulice K nádraží. Tady se napojíme na zelenou turistickou značku, opatrně na přechodu přejdeme frekventovanou Černokosteleckou ulici a pokračujeme po zelené značce až ke koupališti Na Jurečku. Na parkovišti před koupalištěm u dřevěné tabule začíná Naučná stezka Říčansko. Po ní jdeme ( nejprve společně se zelenou tur. značkou ) kolem restaurace Na Jurečku, pokračujeme lesní cestou podél koupaliště, dále údolím Rokytky. Míjíme tenisové kurty, fotbalové hřiště a pokračujeme lesnatým údolím proti proudu Rokytky. Míjíme staré dávno opuštěné kamenolomy, v korytě Rokytky vidíme velké balvany a dojdeme k hlavní silnici Praha – Kutná Hora. Silnici podejdeme tunýlkem, kterým protéká Rokytka. Pokračujeme stále po NS Říčansko až se napojíme na cestu s modrou turistickou značkou. Po cestě společně s modrou značkou se dáme doprava a pokračujeme až k rozcestí Říčanský les. Zde odbočíme doleva po zelené (opustíme značení NS) a dojdeme ke KONTROLE v dřevěném altánu. Pokračujeme dál po zelené značce až k odbočce k prameni Rokytky u Tehova. Dojdeme k prameni. Od pramene se vrátíme zpět na zelenou tur. značku po které jsme přišli a pokračujeme po ní dál k asfaltové silnici po které se dáme doprava. Na okraji Tehova, u silniční cedule Tehov, odbočíme vlevo na polní cestu vedoucí kolem koňských výběhů (opouštíme zelenou značku ).Pokračujeme po této cestě, procházíme pod hrází lesního rybníka, překřížíme lesní silničku se žlutou turistickou značkou a pokračujeme přímo ještě asi 600m až ke KONTROLE u pramene Rokytky u Tehovce. Od kontroly se vrátíme zpět na cestu se žlutou tur. značkou a dáme se po žluté doleva až dojdeme k rozcestí V Jedlici. Tady doleva po zelené Vysoký les, Svojetice, Na převůrce, U mlecích kamenů (v potoce leží rozpracované mlecí kameny), rozcestí Pod Černými Voděrady. KONTROLA. Od kontroly se dáme po červené doprava rozcestí Pod Pecným, Ondřejov hvězdárna (možnost prohlídky).

Od hvězdárny po žluté směr Třemblat, Vlčí halíř, Mnichovice žel. zastávka, Klokočná, rozcestí V Jedlici. Přejdeme doleva na zelenou směr Tehov a dále na rozcestí Říčanský les. Na rozcestí pokračujeme přímo, stále po zelené značce směr Říčany autobus. Vyjdeme z lesa, procházíme okolo Olivovy dětské léčebny a po chvíli se dostáváme do Bezručovy ulice. POZOR!!! Zelená značka po chvíli odbočuje doprava k autobusové zastávce na Černokostelecké ulici. My však pokračujeme přímo Bezručovou ulicí již bez značení až do cíle pochodu v základní škole.

Postaveno na HTML5 a CSS3 - Copyright © 2013-2024 Bezva studio info@bezvastudio.cz | Všechna práva vyhrazena