KČT, odbor Říčany

Oficiální stránky Klubu českých turistů, odbor Říčany

Přhlásit se:

Na tyto stránky se může přihlásit jakýkoliv člen KČT Říčany a pomoci s tvorbou obsahu. Pokud neznáte své přihlašovací údaje napište nám na náš email: kontakty

Po stopách kocoura Mikeše

Vás zve na
20. ročník turistického pochodu

Pořadatel: město Mnichovice a KČT Říčany
Start: 16.  9. 2023, čas: 8:00 – 11:00, Mnichovice, okres Praha – východ, místo startu: Mnichovice, Turistické informační centrum
Cíl: do 19:00, místo cíle: náměstí v Mnichovicích
Startovné: dospělí 50 Kč a děti 30 Kč

Aktuální propozice pochodu

Trasy pochodu

• Ze startu v Informačním centru v Mnichovicích projdeme po vlastním značení přímo přes náměstí lipovou alejí k nákupnímu středisku Mnichovka a dále k mostu přes potok. Za mostem vlevo vystoupáme dlážděnou ulicí k železničnímu přejezdu, podchodem projdeme pod žel. tratí a stoupáme dále na vrch Božkov. Pokračujeme stále bez odbočení mezi domky až vyjdeme na volné prostranství mezi louky. Vlevo míjíme přírodní zajímavost Božkovské jezírko a vpravo po chvilce spatříme dálnici D1 Praha – Brno. Souběžně s dálnicí přicházíme do Mirošovic. Tady nejprve přejdeme po mostě přes dálnici, na první křižovatce mezi rod. domky se dáme vlevo a hned na další křižovatce opět vlevo. Zde se napojíme na žlutou turistickou značku, která nás nejprve provede tunýlkem pod žel. tratí a pokračuje okolo železniční zastávky Mirošovice směrem na Hrusice. Žlutá tur. značka nás povede asfaltovou silničkou do údolí Mnichovky pod dálnici, kde stával Hubačovský mlýn a dále až na náves do Hrusic. V Hrusicích nejprve mineme starou kovárnu, parčík s bystou Josefa Lady a za parčíkem Informační centrum. Na pravé straně kostel sv. Václava se zachovalým románským portálem. Přicházíme na náves. Přímo před námi je hospoda U Sejků a Hořejší restaurant – pizzeria. Po občerstvení a kontrole pokračuje trasa po silnici vlevo směrem na Mnichovice až ke křižovatce s ondřejovskou silnicí. Opatrně přejdeme silnici k tabuli Stará cihelna /je vidět vlevo od křižovatky/ a od tabule se dáme polní cestou vzhůru k lesu a chatám. Tady na rozcestí se znovu napojíme na žlutou tur. značku a vydáme se po ní vlevo. Lesem stoupáme na kopec Vlčí halíř. Odtud nás čeká klesání nejprve s pěknými výhledy a pak prudce dolů až do údolí Myšlíského potoka. Přejdeme potok a na cestě za potokem opustíme žlutou tur. značku a dáme se doprava po vlastním značení proti proudu Myšlínského potoka. Projdeme chatovou osadou Jidaška, pak lesem, přes potok a mezi novými domy přijdeme k silnici po které se dáme vlevo směrem k Mnichovicím. Po silnici dojdeme k areálu Šibeniční vrch /občerstvení, soutěže/, odtud dále po silnici až k rozcestí U křížku a odtud polní cestou podél zahrad a za kostelem již dorazíme na mnichovické náměstí a do cíle v Informačním centru.
  • Jako trasa 9 km až do Hrusic. Přímo před námi je hospoda U Sejků a Hořejší restaurant – pizzeria. Po občerstvení a kontrole pokračujeme po žluté tur. značce přímo přes náves dolů k bývalému Ladovu rodnému domku a dále po silnici okolo rybníka, který ovšem není onou Jedličkovou louží, přímo ulicí vzhůru mezi baráky (ne vpravo po silnici).Vystoupáme až na konec obce, zde se žlutá tur. značka stáčí doprava a polní cestou spadá k lesu. Na kraji lesa u potoka se setká s červenou tur. značkou po které stoupáme stále lesem až na kraj Ondřejova a odtud až na vrch Pecný s proslulou Ondřejovskou hvězdárnou. Kontrola. Zde se opět setkáme se žlutou tur. značkou po které se vydáme doleva směrem na Třemblat, vrch Vlčí halíř a odtud pochod dokončíme jako trasa 9 km.
  • Jako trasa 9 km až do Hrusic – kontrola, více o Hrusicích naleznete v popisu trasy 9 km. Po občerstvení a kontrole pokračujete doprava směrem k Ladovu památníku (vstup zdarma) a pokračujete dále po vlastním značení (fáborky) asfaltovou silničkou, přejdete po mostě dálnici a klesáte k bývalému hotelu Valencia. Od hotelu jdete podél potoka Mnichovky (po proudu) až se k vám u chaty U Huberta přidá zprava žlutá turistická značka, která vás dovede k lávce přes Mnichovku. Přejdete na druhou stranu a podél ohrady říčních lázní dojdete na Baštírnu občerstvení – kontrola. Zde se také můžete setkat s Hastrmanem. Nad námi je zřícenina hradu Zlenice (Hláska). Od kontroly na Baštírně pokračujete po červené značce proti proudu řeky Sázavy, směrem na Chocerady. Projdete rozcestím turistických cest Poddubí – outdoor centrum, Hvězdonická lávka až dojdete k rozcestí Poddubí. Odtud pokračujte po žluté tur. značce směr Kaliště, Ondřejov. Žlutá značka vás dovede až na Ondřejovskou hvězdárnu – kontrola. K akci se zde koná den otevřených dveří, zdarma můžete navštívit muzeum a hvězdárnu. Od rozcestí tur. značek před hvězdárnou pak pokračujete po žluté značce, která vás povede přes Třemblat, vrch Vlčí halíř a odtud zakončíte pochod jako trasa 9 km.
  • Začíná jako trasa 9 km až k hostinci U Nádraží – kontrola.
    Za železničním přejezdem se napojíte na červenou tur. značku, která vás provede přes Všešímy do Dolní Lomnice. V Dolní Lomnici u rozcestníku turistických cest – kontrola (napište kolik km je to do Senohrab) přejdete na modrou turistickou značku směr Mirošovice, Senohraby. Postupně projdete Mirošovice a stále po modré značce pokračujete údolím Kunického potoka až k tunelu pod železniční tratí. Projdete tunelem. Pozor! Asi 50m za tunelem narazíte na doleva odbočující zelenou turistickou značku. Pokračujte po ní až na rozcestí Hubačov a odtud doprava po žluté do Hrusic – kontrola. Po občerstvení a kontrole na návsi pokračujte doprava směrem k Ladovu památníku (vstup zdarma) a dále pokračujte asfaltovou silničkou po vlastním značení (fáborky) a klesáte k rozcestí tur. cest Hrušov u bývalého hotelu Valencia. U rozcestí tur. cest Hrušov se napojíte na značení Naučné stezky Vodnické vycházky, které vás povede podél potoka Mnichovky (po proudu potoka) až k starým říčním lázním u řeky Sázavy a na Baštírnu – kontrola, občerstvení. Potkáte se tu i s Hastrmanem. Nad vámi se tyčí zřícenina hradu Zlenice.
    Od kontroly na Baštírně pokračujete po červené značce proti proudu řeky Sázavy, směrem na Chocerady. Míjíte rozcestí tur. cest Poddubí – outdoor centrum, Hvězdonická lávka až dojdete k rozcestí Poddubí. Odtud pokračujete po žluté tur. značce směrem Kaliště, Ondřejov. Žlutá značka vás dovede až na Ondřejovskou hvězdárnu – kontrola. K akci se zde koná den otevřených dveří, zdarma můžete navštívit muzeum a hvězdárnu. Po prohlídce se vrátíte k rozcestníku před hvězdárnou a pokračujete dále po žluté značce přes Třemblat na vrch Vlčí halíř a odtud zakončíte pochod jako trasa 9 km.
Postaveno na HTML5 a CSS3 - Copyright © 2013-2024 Bezva studio info@bezvastudio.cz | Všechna práva vyhrazena